Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pęcherzyk powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pęcherzyk powietrza

    krz1982, a ja ci proponuje pojechać do skody i zamówić oryginalną książkę obsługi, kosztuje 35 zeta i zawsze ją będziesz miał przy sobie :wink:

  • #2
    Pęcherzyk powietrza

    Cześć Wszystkim,

    mam pytanie , dziś zauważyłem po 3 godzinach postoju pęcherzyk powietrza około 4 cm długości w przewodzie od filtra do pompy. Czy to może mieć wpływ na kiepskie odpalanie autka rano? Dodam że nie odpala ono z rana rewelacyjnie (zwłaszcza przy niskich temperaturach). Nie to żeby trzeba było długo kręcić ale tak trzeba go trochę przytrzymać na rozruszniku żeby zaskoczył. Potem poprzebiera trochę i za moment pracuje ok.

    Komentarz


    • #3
      najprawdopodobniej przez te lewe powietrze auto gorzej odpala,
      a czy przypadkiem nie ma spadków mocy podczas jazdy :?: szarpania auta :?:

      musisz sprawdzić wszystkie połączenia, opaski, szczelność filtra paliwa itp.
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz


      • #4
        ...no właśnie są spadki mocy ale raczej nie szarpie..ale podczas pracy silnika (na postoju) nie widzę żeby szły takie długie pęcherze...

        Komentarz


        • #5
          proponuję zająć się tym i to szybko, żeby uniknąć naprawy pompy

          tak jak pisałem, może gdzieś opaska poluzowana, może gdzieś przewód przetarty, sprawdź dokładnie ...

          pamiętaj, że na postoju silnik ma mniejszą prędkośc obrotową i jakoś sobie radzi ...
          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

          Komentarz


          • #6
            ok...co do tych spadków mocy to pedał gazu robi się czasem gąbczasty i czje po prostu że autko nie ma takiego "jadu" jak powinno.

            [ Dodano: Wto 14 Paź, 08 21:31 ]
            ok...co do tych spadków mocy to pedał gazu robi się czasem gąbczasty i czuje po prostu że autko nie ma takiego "jadu" jak powinno. Miałem już kiedyś kilka razy inne dziwne objawy Forum - Octavia Club Polska ale same ustąpiły natomiast zapalanie na zimnym silniku pozostało .

            Komentarz


            • #7
              sprawdź zawór, może jak trochę postoi to paliwo się cofnie i zanim zaciągnie to trochę pokręci,
              ale ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia całej instalacji - zrobisz to sam i nie jest czasochłonne :roll:
              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

              Komentarz


              • #8
                zurcio, ok a jaki zawór?

                Komentarz


                • #9
                  zwrotny, czy paliwo się nie cofa z filtra ...
                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                  Komentarz


                  • #10
                    a czy ten zaworek jest przy filtrze (zintegrowany z nim?), bo jak tak to filtr wymieniany był już 3 razy (za mojej kadencji) i cały czas to samo palił... No ale nic będę szukał bo widzę że ten pecherz jest za duży a gdzieś się musi zapowietrzać. Dzięki za podpowiedzi.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez michal77
                      a czy ten zaworek jest przy filtrze (zintegrowany z nim?),
                      ręki sobie uciąć nie dam, ale chyba między wejściem a wyjściem, sprawdź dokładnie,
                      a filtry cały czas od tego samego producenta ??
                      kiedyś w pracy mieliśmy taki przypadek, że przyszły filtry wadliwe (rozszczelnione) i brały "lewe" powietrze, cośmy się mieli to tylko nasze
                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                      Komentarz


                      • #12
                        ...nie wiem czy od tego samego...po prostu zawoziłem do warsztatu i mi wymieniali. Nikt na te filtry wcześniej nie narzekał (dobry mój kolega tam pracuje to i nie mam powodów mu nie wierzyć). Tak nawiasem mówiąc poproszę go t może coś znajdzie (jakąs nieszczelność). A czy przy samej pompie jest możliwośc zapowietrzenia?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez michal77
                          A czy przy samej pompie jest możliwośc zapowietrzenia?
                          wszystko jest możliwe,
                          w pompie paliwa przykładu nie podam,
                          ale kilka dni temu trafiła mi się na serwis minikoparka z pękniętą pompa hydrauliczną, prawie nowa maszyna i pękło ... zdarza się, więc wszystko jest możliwe...
                          sorki za OT - odbiegłem od tematu

                          mnie to w sumie już teraz niewiele dziwi :P
                          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                          Komentarz


                          • #14
                            BZDURY, BZDURY, BZDURY. Nigdy nie spotkałem się aby pęcherzyki powietrza były przyczyną spadku mocy, trudnego odpalania na zimno...itd. Można to między bajki włożyć. Moja octavka od nowego ma pęcherzyki w dolocie do pompy i co?....i nic. Octavka kumpla ostro stuningowana i tez ma pęcherzylki w dolocie i co?...i nic! Wymieniałem w niej węże, oringi na zaworze dwudrożnym w filtrze,opaski bo na forum pisali, że to powietrze to najgorsze zło;P...i co? I dalej mam pęcherzyki w dolocie...i nic się nie dzieje...

                            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                            ________________________________________

                            Komentarz


                            • #15
                              bielinek, zasięgnąłem wczoraj jeszcze języka u kolegi z forum i potwierdził mi Twoją hipotezę, ponoć O1 ma z tym problemy :?
                              tylko skąd się to bierze :?: może warto sprawdzić, może u michal77, pomoże ... :roll:

                              z drugiej strony widocznie pęcherz powietrza utrzymuję się cały czas w przewodzie i nie dochodzi do pompy skoro nic większego się nie dzieje (awaria)

                              być może błąd technologiczny ... :P
                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                              Komentarz


                              • #16
                                ...u mnie nie utrzymuje się. Wczoraj jak psałem mial on długość około 4 cm i był spory. Po odpaleniu auta zniknął i dziś rano pokazał się już mniejszy 1 cm. Kiedy auto chodzi nie widzę żadnego pęcherzyka.

                                [ Dodano: Sro 15 Paź, 08 21:13 ]
                                ...niezaprzeczalnym jest jednak fakt, że im zimniej tym gorzej odpala. Kąt wtrysku ustawiony i po pewnym czasie sprawdzony powtórnie i jest podobno OK, świeczki też wymienione chociaż przy dodatnich temp. podobno nie maja wpływu :roll:
                                Jeszcze zastanawia mnie czujnik temp. bo ma on poizolowane kabelki czyli kto coś tam dłubał wcześniej. Niby komp nie wyrzuca błędów ale może.....

                                Komentarz


                                • #17
                                  jeżeli masz poizolowane kable przy czujniku temperatury to możesz być pewien że ktoś tam łapy wsadzał aby poprawić odpalanie.popatrz dokładnie czy nie masz tam wlutowanego opornika lub jakieś przewody nieoryginalne.
                                  najlepiej odłącz tą wtyczkę od czujnika i sprawdź rano czy odpali lepiej.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    michal77, sorki, że trochę namieszałem z tym powietrzem :wink:

                                    ogólnie zamysł był dobry, okazało się że to przypadłość dużej liczby O1.
                                    ale jak sprawdziłes, to spać spokojnie będziesz, że to nie to i możesz się skupić na dalszych poszukiwaniach

                                    sorki za OT
                                    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Spoko zurcio, nikt nie ma żalu.

                                      Michal77- czujnik warto sprawdzić, może ktoś "poprawiał" jej zapalanie oszukując wskazania czujnika temp paliwa. Był to często spotykany motyw ale przy problemach z zapalaniem na ciepło. A ile na szafie Kkm?

                                      Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                      ________________________________________

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        bielinek, 247 000 km, a gdzie jest ten czujnik temp.paliwa?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Temat przewalkowany tysiace razy na tym forum, jak sie zmienia filtr paliwa to na trojniku trzeba wymienic dwa oringi, a pecherzyki jak byly to beda :diabelski_usmiech Wiec nie ma sie co nad tym uzalac.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            ...czujnik temperatury płynu odpiąłem rano i żadnych zmian w paleniu. Sprawdzę jeszcze te oringi bo dziwne jest to że jak od razu go zgaszę to drugie odpalenie jest super :roll: .

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              michal77, ja mam podobną sytuację co Ty, wczoraj wymieniłem filtr paliwa + opaski na skręcane oraz oringi na zaworku i za pierwszym odpaleniem było OK a później znowu pęcherzyk powietrza się pojawił. Zaobserwowałem jeszcze jedną sytuację, jeżeli zostawię samochód pod górkę to rano ciężko zapala tzn. odpali obroty spadną i zonk... za drugim razem już jest OK, natomiast jeżeli samochód jest z górki to odpala bez problemów... Daj znac czy coś udało Ci się wykombinować...
                                              VAG pokazywał błąd czujnika temperatury, więc go wymieniłem, kąt wtrysku sprawdzałem bodajże w lipcu i był OK, świecie też OK.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Po przeczytaniu stwierdziłem u siebie też pęcherzyki powietrza w przewodach . Ale żadnych problemów z odpalaniem ( pierwszy czy drugi normalnie ) .
                                                Może to że jest garażowany ma znaczenie ?
                                                0 mandatów za prędkość

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  u mnie jest jeszcze jeden objaw, po takim kiepskim odpaleniu czasami tak z dwa razy jakby sam sobie dodał gazu, nie wiem jak to opisać ale czuć tak jakby ktoś nacisnął 2 razy pedał gazu Po tym obroty się ustalają i jest ok.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X